סגן ר"ע קלרמן: "ברקת עשה מחטף, אם הרבנים יורו – נצא להפגין ברחובות" • האזינו

דוד לזר 1 Comment on סגן ר"ע קלרמן: "ברקת עשה מחטף, אם הרבנים יורו – נצא להפגין ברחובות" • האזינו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יממה לאחר כישלון החרדים בהצבעה במועצת עיריית ירושלים – על אישור הקמת ה'ספורטק' בעיר – מגיב סגן ר"ע ישראל קלרמן מ'יהדות התורה' לבצלאל קאהן ודוד חכם ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' ואומר כי "אם הרבנים יורו – נצא להפגין ברחובות".

קלרמן התייחס לכישלון החרדים ואמר כי "עדיין זה לא הסוף – יש תוכניות שצריכות לקבל אישורים", לדבריו, "הצורה שראש העיר התנהג בהצבעה אמש – לא מגדירה את מה שהוא עשה כניצחון".

"אני כועס על ברקת ואני לא מבין אותו, פניתי אליו לפני ישיבת המועצה – ואמרתי לו שאני מוכן להיות יועץ אישי שלו – יותר טוב מהיועצים האחרים, אני לא חושב שזו הצלחה, אם אנחנו עובדים ביחד אנחנו צריכים לעבוד בשיתוף פעולה ולא לכעוס", תקף קלרמן את ברקת.

ראש העיר חשב ותכנן אמש הכל, ה'ספורטק' חשוב לו בגלל 'המכביה', היו דיבורים איתנו אפילו להזיז את זה משם, ידענו אתמול רק בדקה האחרונה שהנושא מגיע להצבעה אמש. היה מחטף, בא בסדר יום בדקה האחרונה, אני חושב שדבר כזה הוא לא ניצחון. מדובר בדבר כ"כ מהותי – אז למה ללכת למלחמות?".

קלרמן נשאל על העבודה שח"מ העיר מטעם 'יהדות התורה' שלמה רוזנשטיין נעדר מההצבעה למרות שגדולי ישראל הורו להתייצב ולהצביע נגד ה'ספורטק': "זו שאלה שתשאל את אלו שלא היו אמש, רוזנשטיין – כמו שאתם יודעים – נסע לחו"ל בלי קשר, הרי לא ידענו שתהיה הצבעה, אחרי ששמענו שיש הצבעה- התאספנו חברי המועצה מטעם יהדות התורה וחשבנו אולי כדאי שרוזנשטיין יחזור לארץ במיוחד -אבל אז גילנו שעוד חברים לא נמצאים".

על השיחות שהיו לו עם רוזנשטיין סיפר כי "היו לנו הרבה שיחות, במשך היום היה לי קשר איתו וקיוויתי שהוא יגיע, זה כואב לי שהוא לא הגיע. גדולי הדור והרבנים החליטו שאנחנו צריכים להתנגד לזה ולכן היינו צריכים להצביע כפי שהורו לנו", אמר והוסיף כי "אנחנו יודעים מניסיונות קודמים שדבר כמו ה'ספורטק' יביא בעיות וחילולי שבת".

לדבריו, "אמנם לא יהיו משחקים בשבת מבחינת העירייה אבל אנשים יבואו באופן פרטי ויחללו שם את השבת. זה ממש מתחת לשכונות החרדיות, רואים את המקום מרמות, מרמת שלמה ובגבעת שאול".

קלרמן הוסיף כי "אם הרבנים אומרים שזה בעיה אז צריך להתנגד אליה, אנחנו קיבלנו הוראות מגדולי ישראל שעל ופיהם המקום יגרום לחילולי שבת, אמנם עוד לא מחללים שם שבת, אבל אם הרבנים יורו להפגין בוודאי שנצא להפגין".

האזינו לראיון המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    למה שירצה בדיוק שתהיה יועצו האישי?

    אם תהיה שם ברכה
    תחשבו על הבתים שישקיפו. לצערי כנראה גם אנחנו נצטרך למכור את הדירה כדי לא להשקיף על….